Kam až mě nohy donesou...

... o vášni k běhání, o ultramarathonu, o přírodě a snad trochu i o lidech - sobě i jiným pro radost.

čtvrtek, března 08, 2012

Na obzoru Salida


Jeste dnes to musim v praci nejak doklepat, pak domu, zabalit, pouklidit a trochu driv spat. Zitra nasleduje presun do Colorada. V sobotu rano si vyzvednu startovni cislo, ktere si uhledne slozim do ctverecku a pripnu na pravou nohavicku sortek, dosouram se na start, a pak … pak bude devet rano … a nekdo neco zakrici, nebo mozna tleskne, nebo vystreli z brokovnice … kolem me to zahuci, a dav se da do pohybu, a zeme se zachveje dusotem nohou tohohle podivnyho trisethlavyho stada. Ja v te dobe budu asi nekde na chvostu a budu intenzivne premyslet jestli jsem fakt bjbej nebo jenom navedenej. Bude mne cekat neco malo pres 42 kilometru do dalky, skoro kilak a pul do vysky a to same pak do hloubky, vetsinou po jednokolejnych stezkach, casto po snehu nebo blate v prumerne vysce 2500 metru nad morem.
Rozhodl jsem se tedy vyuzit posledni prilezitosti jak verejne (a hlavne barvite) popsat obtiznost behu ktery me ceka a v jakem kontrastu s tim je ma soucasna forma, v jakem zubozenem stavu jsou obe moje nohy, kolik na mne leze bacilu a na jak malou kilometraz z poslednich mesicu se mohu spolehnout, doufajice, ze si tak vybuduji pomyslne predmosti v pripade neuspechu v podobe DNF. Jinymi slovy, abych se proste mel na co vymluvit, kdyz to srabacky zabalim.
Kdyz se naskytla prilezitost bezet tenhle jiz temer ikonicky marathon a oficialne jsem ziskal posveceni i z nejvyssich mist (cti “od pani D.”) byl jsem absolutne nadsen. Vyskovy profil typu zelva, snezny ci blativy podklad, identicka koncentrace kysliku jako u nas doma a hlavne prima parta tvorena ostrilenymi horskymi ultramaratonci kteri zavod berou jako svuj rychlostni test pro sezonu by mi mel vyhovovat fyzicky i psychicky. Za normalnich okolnosti mne pulmaraton do kopce asi docela zapoti, ale neslozi. Druha pulka z kopce pak slibuje extatickou jizdu, ktera by mela prebyt i bolest obitych nohou, hlad, zizen a touhu si nekde cestou na louce schrupnout. Zadnej krvavej stoupak tesne pred koncem, zadna ubijejici a nekonecna cilova rovinka … spanila jizda az do cile … zastavim se az o stolek s obcerstvenim … a mozna, fakt ale jenom mozna, ze cestou zadycham zada i nekomu z tech obvykle rychlejsich. Alespon tak jsem si to do nedavna maloval …
... jenze objektivne vzato, moje kilometraz z poslednich mesicu prilis duvodu k optimismu nedava. Pravda, stihl jsem za pul roku od Deadmana spousty jinych veci. Prezil jsem Vanoce, narodil se mi syn, zrekonstruoval jsem pulku baraku, nohy zlamal, kotniky vyvrknul, koleno obrousil a dokonce obcas i do prace zasel … to vse mi ale nebude mnoho platne, az budu marne lapat po dechu deklasovan Skalistymi Horami kdesi uprosted Colorada. Muj nejdelsi beh byl teprve minulou nedeli (ano, den po te co jsem zjistil ze kolena jsou obalena kuzi a masem k behu nepotrebnym), i kdyz tezko rici jestli beh je to prave slovo. Vydal jsem se do hor, naivne myslejic, ze snih na Guaje hrebenu jiz roztal, jen abych si pripomenul jake to je prodirat se po pas ve snehu dvoumetrovymi zavejemi. Tri kilometrovy usek prekonaval jsem hodne pres hodinu a celkove si pripsal zalostnych 19. Navic dnes rano, do krku vplizil se mi bacil …
Ac pro mnohe bude Salida testem rychlosti, pro mne to bude holy boj o preziti s taktikou bezet co nejpomaleji, pravdepodobne v pomerne blahove nadeji, ze bych to preci jen mohl ubehnout v jednom kuse. Na startu si stoupnu dozadu, v kopcich se budu divat do zeme a moji tradicni souperi ze mne strach mit rozhodne nemusi … opravdu netusim jak tohle v sobotu dopadne, jsem si ale jist, ze nezastavim, dokud mne nohy unesou.

Vyskovy profil - zelva.

13 Comments:

At 8. 3. 2012 20:32:00, Anonymous AprilRuns said...

Ja myslim, ze prave myslenky na syna, rodinu, ale i barak a rozbity nohy tI tam nekde u Tenderfoot pomuzou. Jsou to dukazy, ze zijes zivot na max, v tom je tvoje velika sila. Mne sice mozek a nohy (zatim) neco jako horsky maraton vubec neberou, ale i tak na tebe virtualne rvu: Never give up!

 
At 8. 3. 2012 20:41:00, Blogger hideosi said...

Tech pár kiláku namotej a dej zaslouzený pivo. Kdyz des do toho takto tak to i doplazís. Toho si u lidí vázím. Hlavne si to uzí.

 
At 8. 3. 2012 21:05:00, Blogger 12HonzaDe said...

kdyz to ctu, tak takhle nejak si predstavuju moderni heroickej epos a mam k tomu nezmerny obdiv. Vsechno v haji, ne-li nekde jinde.. unava, zraneni... ale jeste nikdo nedokazal zmerit vuli.. a tu ty mas ze stupnice 1-10 daleko dal nez 12:)! rekl bych 21! A Jak vime.. oko bere! tak at se ti vsechno dari, odpocin, vsichni zde ti drzi palce a vsehno co jde.. MSF! 12:)

 
At 8. 3. 2012 21:12:00, Anonymous KN said...

Nohy ty naběhané kilometry z dřívějška nezapomněly. Budu držet palce!

 
At 8. 3. 2012 21:14:00, Anonymous Anonymní said...

drzim palceeee!

 
At 8. 3. 2012 21:44:00, Blogger R V M said...

Proboha hlavně se nezranit.
V poslední době sem chodím hlavně pro další tvoje diagnozy :-)

Závod klapne!!

 
At 8. 3. 2012 21:46:00, Blogger R V M said...

Jinak profil tratě je pěkná Gaussovka :-)

 
At 8. 3. 2012 21:50:00, Blogger 1bubobubo said...

Obdivuji tvoji buldočí odhodlanost a vytrvalost. Co záleží na rychlosti, když člověk ví, že je v té dané chvíli pomalej, ale co se počítá je odhodlání: "Jdu do toho, jdu to zkusit a možná, že budu sám sebou překvapený - pokud nebudu, tak se o sobě mohu něco dozvědět" Držím ti pěsti!A budu posílat pozitivní energii!

 
At 8. 3. 2012 23:11:00, Blogger ll said...

Jdeš tam dělat to co tě baví to co máš rád tak tě nejaká odřenina nemůže rozhodit ale naopak posilit protože tam jdeš za drsňáka :) A jdeš si to tam užít a my ti můžem leda závidět :) Držim palce abys sis to užil až do konce a kdyby přece jenom ne tak si pamatuj vždycky je čas jít na pivo :))

 
At 9. 3. 2012 10:51:00, Blogger ju said...

Duvodu pro DNF jsi popsal dost, ale stejne jsem presveden, ze je vedle svého jmena ve vysledkove listine neuvidis. (NE)zlom vaz!

 
At 9. 3. 2012 11:22:00, Blogger Ondrej1 said...

Desítky a půlaratony už tady byly minulý týden, teď horský maraton, ten pokrok, kdy se to jen zastaví?

Předpokládám, že je to tohle, zaujalo mě March in the Rocky Mountains is unpredictable. Be prepared for anything from sunburn to extreme winter conditions. Snow and ice is possible., evidentně zážitek bude silný, tak ať je i příjemný.

 
At 10. 3. 2012 14:13:00, Blogger 12HonzaDe said...

Za chvili se postavis na start... Vim, ze jsi silny, ale vidis, co lidi je s tebou a kolik z nas ti otevrene vyjadrilo podporu..:) Nepobezis sam!!!
Dneska jsme i s deri aspon na dalku poslali kus bezecke podpory, ona svych rekordnich 16km, v kopcich a v blate.. a ja pokracoval.. az na 23 jsem na chvii zastavil a koupil si malou kolu:). Rikam si RS bude trpet v kopcich, tak jsem te podporil vybehem Hlubocepskeho kopce. Moc drzim palce!!! 12:)

 
At 11. 3. 2012 0:36:00, Blogger 12HonzaDe said...

GRATULACE!!! Stalo za to byt vzhuru a drzet ti palce! Ses fakt dobrej, smekam...[hlavne, ze ses nezabil:), protoze ty tvoje urazy zacaly mit neuveritelnou dynamiku] 12:)

 

Okomentovat

<< Home