Kam až mě nohy donesou...

... o vášni k běhání, o ultramarathonu, o přírodě a snad trochu i o lidech - sobě i jiným pro radost.

pondělí, září 26, 2011

Život po životě

Myslenku obnovit svuj blog se mi darilo uspesne zahanet jiz vice jak rok. Preci jen jsem se jednou rozhodl otocit zady a neohlizet se at se stane co se stane. I kdyz vlastne nebyl duvod ... a nebo mozna vsechno bylo "duvod". Dnes jsem tento svuj boj prohral. Pro ty, kteri sem zavitaji jen tak nahodou, asi tento prispevek nebude davat moc smyl. Tem nekolika svych ctenarum z minulosti se nezbyva nez omluvit a doufat, ze pochopi nebo prominou ...
... je tezke psat zpetne o tom co se pred ctyrmi roky stalo ... urcite to bylo vice veci najednou. Po Bayshore marathonu jsem se jeste par dni vezl na vlne euforie z (pro mne) necekaneho vysledku, ale stacilo par dnu, a svet se (nejen) bloggersky zhroutil. Zadna hmatatelna katastrofa v zivote, i kdyz profesni i soukrome boure nasledovaly jedna za druhou, ale proste pocit obrovskeho prazdna, kdyz clovek po letech konecne vystoupa na ten svuj vysneny vrchol ... a najendou co ? ... priznam, ze pocit izolace a odcizeni od zbytku sveta, od pratel a kamaradu ... pres tu velkou louzi ... je to obrovska dalka ... a kdyz jsem si pral nejvice sdilet svou radost s ostatnimi, uvedomil jsem si, jak strasne daleko jsem, ze vetsinu svych internetovych pratel nikdy v zivote nepotkam ... a ze jim najednou ani nemam co rici ... a pak uz jen prazdno. Pozdeji vse preci jen pominulo, ale uz nebylo kam se vratit.
Radost z meho behani se vytratila, avsak bez nej byl zivot jen horsi. Jako si kazdy fetak jednou uvedomi ze drogy nejsou jeho vlastni volbou pro radost, ale nutnost k preziti, ani ja jsem bez behani nedokazal zit ... jen uz nebylo o cem blogovat.
Zkratim ten trpky pribeh, protoze se nevracim abych se souzil minulosti. Behani se nestalo mym zivotnim stylem, ale mym zivotem ... bolestmi i radosti, usmevy i slzami, pychou i skromnosti, vzestupem i padem.
Mozna jsem jiny clovek nez jsem byl pred ctyrmi lety, urcite jsem vsak jiny bezec. Ne, nepodarilo se mi dostat mezi maratonskou elitu, ani jsem nikdy nestal na bedne se slzami v ocich pri teskne znejici hymne "Kde domov muj" ... a silnicni marathon jsem od Bayshoru bezel uz jenom jedou. Namisto toho, vetsinou startuji za tmy s celovkou v poli dvou set ci tri set podobnych blaznu, a kdyz protinam cilovou pasku na hodinach sviti cas zacinajici trinactkou. Zivotem stal se mi ultramarathon, osamele hodiny v pousti, nahodna setkani na vrcholcich hor, synchronizovane zvraceni s cizinci po boku, po stehna v blate ci ve snehu, vzduch bez kysliku a neustale pochyby kam az me nohy tentokrat donesou.

5 Comments:

At 26. 9. 2011 8:40:00, Anonymous Anonymní said...

Super, jsi živej...já se tolik bála, že se Ti něco stalo, když byl blog mrtvej...Ty jsi ultramaratonec? Tak to je moc fajn. Vzdálenosti se stávají relativními :-)) když jsou lidi na stejné vlně.

Ahoj, běhu zdar, ultra zvlášť.
mapo

 
At 26. 9. 2011 17:46:00, Blogger Running Shadow said...

osudu clovek neutece ... a tim ultramaratonskym hlemyzdim tempem uz teprve ne ;-) ... tak se ted plazim po horach, nejradsi mam 50ti milovky v kopcich cestou necestou. Take podle toho pak vypadaji ty casy. Koukal sem na vsechny ty tvoje "akcie" ... fakt dost dobry ;-)) ... (ja bych byl ted na 13ti) ... a ty Tvoje rocni objemy! ... a ta vsechna dobrodruzstvi ... ses fakt dobra!

Shadow

 
At 26. 9. 2011 20:45:00, Anonymous Anonymní said...

Jsem pomalá baba :-)) ale vytrvalá. A dobrodružství můžeš najít všude a ve všem...jen se člověk nesmí brát moc vážně. Tak držím palce ať se Ti dobře ultraběhá. A až budeš mít chuť a čas, tak napiš něco o tom, jak běháš v Americe. Já zatím četla jen Deana Karnazese a Born to run...
mapo

 
At 26. 9. 2011 21:15:00, Blogger Running Shadow said...

LOL! ... no, ze by se moje psani dalo srovnavat s takovou klasikou ... ;-)) ... i kdyz Caballo Blanco u nas loni bezel Jemez 50M. To byla moje prvni padesatka a podarilo se mi se doplazit do cile vic jak o hodinu rychleji. Na konci rijna mam posledni sanci kvalifikovat se do loterie Western States 100, kdyz to nevyjde, chtel bych dat Leadville 100M. To jsou zatim jen takove predbezne plany, urcite o tom ale napisu vice ... kdyz to bude nekdo cist ;-)

 
At 27. 9. 2011 8:27:00, Anonymous Anonymní said...

Jasně že to budeme číst, pár kluků si tu už brousí zuby na Western States 100 a Leadville 100M, běhají skoro nahatý a skoro bez bot :-)))
Ahoj
mapo

 

Okomentovat

<< Home