Kam až mě nohy donesou...

... o vášni k běhání, o ultramarathonu, o přírodě a snad trochu i o lidech - sobě i jiným pro radost.

pátek, dubna 15, 2005

Běžcovo promile

Koleno stale boli. Vynechal jsem stredu, ale sel jsem vecer na karate. Po bolesti ani stopy a tak jsem ve ctvrtek radostne vyrazil ke Steinrodsee na osmickovy okruh. Presne v pulce se bolest vratila, i kdyz jen neznatelne. Kdyz beham tak to neboli. Horsi to je pote, kdyz jdu do nebo ze schodu, nebo slapu na kole (do prace, na nakup etc.). Pres den se to pak trosku sklidni, takze rano muzu opet vyrazit, aby me to zase dostihlo (tentokrat uz) na prvnim kilaku.
Sli jsme behat zase se Strahinjou, mezitim uz se zacetl do knizky od Freda Lebowa a jeho pratel a vymysli sve treninkove strategie. Dnes to bylo sest a pul kilometrove kolecko. To co normalne byva odpocinkovym behem ale dnes vyzadovalo vice usili. Vcera jsem byl totiz "parit"!
No, ono se rekne parit ... prijeli dva kolegove z Cech, a protoze jsme Cesi, tak jsme vyrazili, kam jinam nez na pivo ... i kdyz, ja uz jsem trochu naturalizovany hesenec, a misto piva piju mistni Apfelwein. Je to kysele, osvezujici, redi se to castecne sodovkou, toci se to taky do pullitru z pipy, je v tom stejne alkoholu jako v pivu, ale mnohem mene kalorii. S ceskym jabcakem to nema nic spolecneho (krome jablek), je to narodni hesensky napoj. ... ale to odbocuju. Pointa je, ze jiz delsi dobu diky behani na sobe pozoruju vyrazne nizsi toleranci k alkoholu ... nebo jinak, proste mi staci mnohem min nez driv. Kdyz jsem byl jeste v Praze, chodivali jsme s kamarady na pivo kazdou chvili, a dat sest nebo sedm bylo uplne v pohode ... zadne motani, kocoviny, nic. ... ale ted, staci jedno dve dobre smerovane pivo, a mam ji skoro jak z praku. Mam pocit, ze je to o to horsi cim mam vice laktatu v tele. Nikdy nepiju hned po behani (minimalne proto, ze beham po ranu a pak jdu do prace ;-))) ... ale treba v nedeli, kdyz dam rano delsi beh a pak jdem v podvecer nekam na navstevu, jsem po 2-3 pivnich ekvivalentech v docela vtipne nalade. ... a casto me rano boli hlava, ne moc, ale dostatecne citelne na to, aby se nebehalo uplne pohodlne a nohy jsou jak z olova, coz byl dnesni pripad, nasledek vcerejsich 3 apfelweinu.
Tak nevim. V Nemecku a z dosahu vecne ziznivych kamaradu jsem jiz delsi dobu, a samozrejme si clovek casem odvyka, ale od ledna kdy jsem zacal znovu intenzive behat to nabralo opravdu spad. Zajimalo by mne jestli s tim nekdo mate podobne zkusenosti, nebo jestli existuji nejake seriozni vedecke studie dokladajici jak se dari ethanolu ve spolecnosti laktatu. ... treba ze mne jeste bude jednou abstinent ;-))

15 Comments:

At 15. 4. 2005 12:47:00, Anonymous Anonymní said...

Tak já to mám přesně obráceně. V neděli po České Lípě, jsem dal tak 15 piv ( velkých - Gambrinus )a ráno, jako kdybych neběžel, nepil...Je pravdou, že jsem pivař a piva vypiji celkem dost, ale pouze desítku...
Jinak, zítra Mělník a už to se mnou pěkně šije. Doufám, že to nebude jako minulý rok - křeče, posledních 12 km ( ale stejně jsem dokončil )
ahoj, držím palce...m.thums

 
At 15. 4. 2005 13:21:00, Anonymous Anonymní said...

Mám podobné zkušenosti. Co jsem začal běhat, vydržím pít mnohem méně, vlastně už skoro nic. Kdysi na mně ani nebylo poznat, že už mám šest prazdrojů, teď pořádně cítím už 2-3.
Nevím, jestli je to jen kombinací etanolu a laktátu. Možná spíš úbytkem váhy. Přece jen za poslední rok, co běhám, jsem sundal 27 kilo a to je při nějakém pochlastávání asi dost velký rozdíl:-)
A pak také ani pití tolik nevyhledávám, protože chodit běhat po pařbě je na pozvracení. A radši ani nepiju po dlouhých bězích, abych se z toho nedostával ještě déle. Takže také pomalu mířím k abstinenci:-)

 
At 15. 4. 2005 14:10:00, Blogger Running Shadow said...

drzim palce na Melnik ;-)) ... uz se mi to taky pomalu blizi (pulka cervence). Ad pivo ... v cechach jsem taky pivar, ale v nemecku se da pit jenom kvasinkove. Tedka jsem si nasel jedno nealko kvasinkove ... chutna temer k nerozeznani od alkoholickeho, jen je spatne k dostani. Nealkoholicky Eddinger dokonce propaguji jako idealni isotonicky napoj, ale mne prijde moc sladky, chutna po karamelu.
ad lubosh: ... u me to asi vahou nebude, co beham tak jsem sice shodil asi 2-3 kila, ale to z hlediska piti neni zadny rozdil. Spis si vazne myslim, ze se tele predelava na trochu jiny rezim, nez jen odbouravat ethanol ;-)))

 
At 15. 4. 2005 14:35:00, Anonymous Anonymní said...

Já myslím, že zaměstnáváme játra, musí odbourávat laktáty a na odbourávání alkoholu už nestačí, jako bez běhání. Taky se radí, jeden den v týdnu neběhat, aby játra vůbec stíhala. Já taky rád po běhu pivo, ale tak 2-3 (patnáct?!).
Rosťa

 
At 15. 4. 2005 15:27:00, Blogger Running Shadow said...

S temi zamestnanymi jatry je to dobry napad, ale pokud si dobre pamatuji, je laktat odbouravan primo ve svalovych bunkach.

 
At 15. 4. 2005 15:40:00, Anonymous Anonymní said...

To Shadow: To já mám německá piva rád, třeba weissbier je báječný. Ale znám většinou jen bavorská. Nevím, jaká je nabídka v Hessensku:-)

 
At 15. 4. 2005 15:51:00, Blogger Running Shadow said...

... prave weissbier je ono kvasinkove pivo. To mi taky moc chutna, samozrejme ze se tady dostane vsude v hojne mire ... dokonce jedno z nejslavnejsich kvasinkovych piv Schoefferhoffer ... takove ty typicke oranzove plechovky (sbirali jsme to jeste za komancu) nebo lahve s oranzovou etiketou se vari ve Frankfurtu.
Ta normalni piva plsenskeho typu (zvana obecne Pils) se dle meho vubec nedaji pit (natoz srovnavat treba s Gambrinusem). Ale po pivu se moc tloustne ... tak radsi piju apfelwein :-)))

 
At 15. 4. 2005 16:18:00, Anonymous Anonymní said...

Nejvíc jsem z weissbierů otestoval Franziskaner, Paulaner a já nevím, jak se jmenují ta další.
Proto pro mě bylo šílené, když jsem loni běžel maraton v Mnichově a musel jsem se před závodem krotit. V pivech, o klobáskách a sekaných ani nemluvě:-)

 
At 15. 4. 2005 16:54:00, Anonymous Anonymní said...

Ja si nemyslim, ze duvod je "behani" ci ubytek vahy (samo pokud se nejednalo o desitky kg - coz se nejednalo). Spise je to tim, ze Behajici stin uz netrenuje pravidelne :o)). Mozna bys mel zalozit paralelni blog, zacit trenovat a obstastnovat nas opileckymi hlaskami. :o))

 
At 15. 4. 2005 17:42:00, Blogger Running Shadow said...

ad ruleta: nevim jestli bych byl v opilem stavu schopen trefit se do klavesnice ... ale absence treninku je urcite na vinne, jenze od dob kdy sem zacal pravidelne behat je to jeste mnohem horsi. Takze i behani na tom ma dle meho podil.
ad lubosh: tady i po malinkych bezich (prumerne 300-400 bezcu) se vsichni sejdou dohromady, clenove poradajiciho kluby opekaji vsechny typy burtu a cepuji pivo, pro askety jsou nudlove a zeleninove salaty. A vsechno to je za pakatel, ve srovnani s normalni knajpou ... takze po behu vetsinou neodolam a nasleduje zranice :-)))

 
At 15. 4. 2005 22:20:00, Blogger mesens said...

To koleno se chová přesně jak to moje v říjnu, fakt..

 
At 16. 4. 2005 17:25:00, Blogger Running Shadow said...

... ad mesens: samozrejme jsem nelenil a prosel tvuj archiv za rijen. ... hmmm ... tezko rict (nebo se mi spis nic rikat nechce) ... vidina tydenniho klidu jako v tvem pripade me teda moc nevabi. Na druhou stranu preci jen pri behu to neboli tolik jak popisujes ... zadna nevydrzitelna bolest, spis jen jakkdyz ti nekdo lehce klepe do cezky ... teprve pri normalni chuzi to obcas zaboli festovne. Dnes sem si dal oraz, ale zitra mne dle planu ceka 13km ... uvidim jak se budu citit, kazdopadne bych to sel jen zlehka a nekde po mekkem. Stale doufam, ze se to da vylecit i pri behu. Vyrazne zpomalit mi vubec nevadi, furt lepsi nez se zastavit uplne. Ale mozna jsem moc optimista.

 
At 17. 4. 2005 19:59:00, Anonymous Anonymní said...

Tak po závodě taky neodolám, ale v tom Mnichově jsem se musel krotit dva dny před maratonem. To bylo utrpení, kam se hrabe krize na 35. kilometru!:-)
Ale někdy se musím vypravit na nějaký běh do Durynska, protože jejich klobásky jsou v Německu prostě Nr.1

 
At 18. 4. 2005 9:48:00, Anonymous Anonymní said...

Muzu dodat svou zkusenost... pivo po dvouhodinovce na zinence:

Prvni vypite asi za 20 vterin.. nemyslim na ex ale proste zizen jak z praku.

Druhe asi za pet minut.. zizen pryc ale opice jak z praku :o)

Je to levne... :o)

 
At 18. 4. 2005 17:12:00, Anonymous Anonymní said...

Trawnikar :o)))))

 

Okomentovat

<< Home