Kam až mě nohy donesou...

... o vášni k běhání, o ultramarathonu, o přírodě a snad trochu i o lidech - sobě i jiným pro radost.

pondělí, dubna 18, 2005

Dráždit hada bosou nohou

Vazy v levem koleni se prilis nezlepsuji. Nebo spise zlepsuji, ale ne dostatecne rychle. Vynechal jsem sobotu a vsechna bolest prakticky presla, jeste vecer jsem si koleno prohmataval, a skoro uz ani neslo lokalizovat, kde mne to trapilo. V nedeli rano mne tradicne cekal nejdelsi beh tydne, tentokrat 13km. Uz jsem se moc tesil, nucena bezecka pauza je na mne a me nalade opravdu znat. Do prvniho kilometru bylo vsechno uplne v pohode, pak to zacalo opet trochu tlacit. Bezel jsem na Steinrodsee, po mekke lesni pesine. I kdyz jsem mel predsevzeti prilis netlacit na pilu, rozebehlo se to samo, svizne az jsem byl sam prekvapen ... a byl to nadherny pocit, tak jsem to ani nebrzdil. Kolem jezera jsem obkrouzil tri kolecka (kazde ma 1.5km), cestou jsem doslova proletl kolem nekolika jinych bezcu a vydal se na cestu zpet. Na 7km dosly cukry a prisla obligatni krize, navic s ni i stale casteji a intenzivneji se hlasici koleno. Zpomalil jsem jeste vice, behal po trave, jehlici, sterku, sikme i rovne ceste, ... nakonec to vypadalo, ze nejmene bolestive je jakesi stredni tempo po rovnem asfaltu. Tak ale trpi trochu achylovky, protoze aby toho nebylo malo, spadlo mi v sobotu na levou (tu zatim zdravou) achylovku kolo. Darda to byla slusna, ale nastesti to vypada OK. ... ale zpatky k behu. Pocasi bylo tak akorat, jen jsem si nejspis vzal rolak zbytecne, byl jsem promoceny skrz na skrz. Posledni dva kilometry opet po rovnem betonu se rozebehly navzdory neustupujici bolesti (stale vsak mirne). Dobehl jsem neco v case hodina a jedna nebo dve minuty (podle velkych nadraznich hodin jednoho stavebniho dvora), coz bylo kupodivu velmi rychle, uprimne vsak asi ne prilis moudre.
Jeste par hodin to trvalo, nez se bolest vratila uplne, ale nakonec prisla i pres intenzivni promazavani Ibuprofenem (v podobe Dolgit gelu). Je mi z toho docela smutno, prijde mi to jako dost vysoka cena za minulou nedeli, i kdyz toho vubec nelituju. Jen je tezke poradne si rozmyslet co ted, bezecka pauza by asi bylo to nejrozumejsi co udelat ... prozatim ubiram dny s nejmensimi behy, rikam si ze ty mi budou zaverem nejmene chybet, jako je treba dnesni vynechana petka. Zaroven vsak nekde v hloubi duse mam pocit, ze se jen tak obelhavam, a behanim ob den vsechny problemy minimalne prodluzuju, ne-li primo zhorsuju. Uvidim zitra rano, jestli to dnes prejde, asi to zkusim, a jestli se to pak zase vrati, budu si muset dat skutecnou pauzu. Bylo by stale jeste lepsi zustat stat jeden tyden, nez prestat na mesic a zacinat opet od nuly.

3 Comments:

At 18. 4. 2005 11:41:00, Anonymous Anonymní said...

Mě zlobilo podobně koleno před necelym měsícem. Marodil jsem totiž s angínou a pak jsem potřeboval zase všechno rychle dohnat, abych se trochu rozběhal do Pražskýho půlmaratonu (za 4 týdny). A jak jsem byl po nemoci unavenej a po delší pauze, tak mě v koleně taky začalo bolet, přesně jak tady popisujete. Pořád to pobolívalo, ale nechtěl jsem přestat, když jsem měl před tím závodem. Jak už jsem poslední týden před půlmaratonem omezoval běhání, tak se to trochu zlepšilo a potom při závodě jsem už o tom ani nevěděl! A od tý doby je to zase dobrý (klepu na dřevo :-))
Takže si myslím, že není potřeba úplně přestat běhat, ale jenom trochu ubrat na intezitě i na objemu, občas dát nějakej ten den úplně volno a ono se to snad spraví.

Pubi

 
At 18. 4. 2005 16:21:00, Blogger mesens said...

Nechci ti do toho kafrat, protože jsi úplně někde jinde než já a už vůbec nechci být akademik, ale zdá se mi to strašlivě rychlý, i na tebe. Naschvál jsem si dal tu práci, nacpal to do tabulek a vida. Pokud by tohle tempo mělo být tvé tréninkové, pak cílíš svůj první maraton na 2:55. To se mi zdá být dost drsný ... Btw, pokud by to mělo být tempo na dlouhé tréninkové běhy, pak trénuješ na maraton i klidně na 2:40... Já vím, reálný život běžce je jinde, ale přece ;)

 
At 18. 4. 2005 18:05:00, Blogger Running Shadow said...

... klidne kafrej, obcas muzu placnout nejakej nesmysl ... ty hodiny sou asi 200m od baraku a ta trasa je merena podle kola na 12.8km ... cas na hodinach byl 58 nebo 59 minut na cca 12.5km. Me to taky prislo nejaky moc rychly, ale rekl bych ze jsem to proste napalil prvni pulku v zavodnim tempu a druhou trochu ubral, takze o standartni treninkovem tempu nemuze byt rec ... nevim cos dal do tech tabulek,ale me vychazi neco kolem 3:30 ... a to si myslim, ze by mohlo byt v budoucnu v dosahu za naprosto idelanich podminek (zdravi, pocasi, dostatek treninku do cervence)

P.S. ... ale jestli jsou tve zpravy o mem budoucim maratonskem case zarucene ... tak jo, ja to beru a branit se nebudu :-)))

 

Okomentovat

<< Home