Kam až mě nohy donesou...

... o vášni k běhání, o ultramarathonu, o přírodě a snad trochu i o lidech - sobě i jiným pro radost.

čtvrtek, července 28, 2005

Regenerace

Dal jsem nejen na rady zkusenejsich ale i na pocity meho tela a od marathonu jsem zatim nebehal. Snazim se si uzivat pozdnejsiho vstavani, coz znamena, ze obcas muzu vecer zustat o trochu dele na pivu ;-)) ... ale vazne ... cely tyden jsem do sebe ladoval proteiny. Krome ruznych susenych napoju hlavne nemecke "olomoucke" syrecky, jine nizkotucne syry, ciste maso a obcas lusteniny. Podle meho to vyrazne pomaha, a treba bolesti namozeneho svalstva odeznivaji rychleji. Z nohou mne bolely hlavne stehenni svaly, ale jenom do stredy, ve ctvrtek (minuly) uz prakticky nic. Prave chodidlo prestalo v sobotu, tak jsem se uz-uz chystal zase vybehnout, jenze jsme v nedeli vyrazili na badminton a bolesti do chodidla se vratily. Vzal jsem to jako varovani, a nove behaci zacatky odsunul na pozdeji. V soucasnosti to je uz jedenacty den "po" a zacina mne to opet tahnout ven. Zajimalo by mne tedy, jake byly vase zkusenosti s regeneraci po marathonu, jestli neni jeste prilis brzy. Nemam v planu snazit se lamat neco pres koleno, rad bych zacal asi tri mesicni treninkovy plan s cilem marathonu ve Frankfurtu 30.10. nebo ve Stromovce o tyden drive (doufam ze to je spravne datum). Ve vsedni dny tedy stabilne kolem 7-10km denne a o vikendech postupne zvysovat z 15 na nejake petadvacitky a tricitky.

6 Comments:

At 28. 7. 2005 20:03:00, Anonymous Anonymní said...

Ano, Maratónče. Stromovka je 22.10.2005 v 10:00, rád Tě tam uvidím, teď jsem odtamtud přijel z tréninku a hlásím do Německa, že Stromovka je pořád stejná. Regenerace: nejlepší je samozřejmě při běhu, libovolně pomalém, stačí 20 min, svaly ze znovu prokrvují a odplavuje se, co v nich zůstalo ze zátěže. Když něco moc bolí, můžeš běh nahradit chůzí. Jedenáct dnů běhací pauza? To není dobrá regenerace, myslím.
Rosťa

 
At 29. 7. 2005 13:34:00, Anonymous Anonymní said...

Souhlasím s Rosťou, je to moc dlouhé, chtělo to aspoň kolo, ale není nad pomalý běh, to tě potom pěkně nakopne, pomalu se to ustálí.
Ahoj MT

 
At 29. 7. 2005 14:05:00, Blogger Running Shadow said...

obecne se pomerne dost hybu ... na kole mam od marathonu pres 150km, k tomu badminton, karate, a taky toho docela nachodim ... jen to behani minuly tyden opravdu neslo kvuli pravemu chodidlu. Dneska rano jsem dal poprve za sedm a opravdu velmi pomalu, a vratilo se mi to uz ke konci prvniho kilometru. Tedka pul dne pajdam, ale odezniva to relativne rychle.

 
At 29. 7. 2005 14:06:00, Anonymous Anonymní said...

Těžko posoudit, jak moc tělo utrpělo tím náročným maratonem, ale taky jsem toho názoru, že nejlepší regenerací je běh. Po maratonu jdu hned druhý den na 20minutový výklus, první dva týdny běhám obden. Samozřejmě ne nijak dlouhé štreky a hlavně pomalu.
Loni jsem dal maraton 13 dnů po předchozím maratonu, ale to nijak zvlášť nedoporučuji:-))

 
At 29. 7. 2005 14:24:00, Blogger Running Shadow said...

ad lubosh ... predstava, ze bych mel ted vyrazit na dalsich dvaactyricet ? ... mnooo, ... i pres vsechno nadseni a i kdybych byl zdravej ? ... hmm .... to tedy nevim ;-))) ... i kdyz, chut by byla, to urcite, ale racionalne ne ... v pristim marathonu bych chtel byt uz lepsi, hlavne ho ubehnout cely ... a na to ted jeste opravdu nemam.

 
At 31. 7. 2005 21:30:00, Blogger running observer said...

Zdravím, také já se připojuji k tomu, že běhací pauza není nezbytná, pokud ovšem problém s chodidlem není vážný. Rozhodující ale asi není, jestli to začne bolet po 1. kilometru, ale jestli to po tom 7. kilometru bolet přestane, resp. co to udělá další den, jestli je tam otok, atd. Nejlepší regenerace je pomalý běh. Já po svém "zkráceném TMMTR" jsem byl už třikrát...

 

Okomentovat

<< Home