Kam až mě nohy donesou...

... o vášni k běhání, o ultramarathonu, o přírodě a snad trochu i o lidech - sobě i jiným pro radost.

středa, července 13, 2005

Zbývají 4 dny

Vcera jsem se byl rano probehnout. Vlastne pisu schvalne probehnout, misto "si zabehat", bylo to vlastne takove vyvenceni se. Dal jsem sice svoji standardni 7km trasu, ale sel jsem to opravdu jen polehoucku, uvolnene, ve snaze trosku si vycistit hlavu a prohybat nohy. Na zadne velke trenovani nezbyva cas, chce to jen udrzet co clovek ma, trosku si zapustit do pameti optimalni dechovou a krokovou frekvenci ... a srovnat si ceho bych chtel vlastne dosahnout.
Startovne jsem vcera prevedl na ucet poradatele a zamluvil si pokoj v jednom penzionu na okraji Fuessenu. Na start to bude mozna 20minut pesky, ale to si myslim, ze vubec nevadi. Pojedeme uz v patek, cesta vlakem trva skoro sest hodin, tak abych si mohl jeste v sobotu odpocinout, dojit si trochu prohlednout trat a pak si jit brzy lehnout.
Podle aktualni predpovedi by melo byt v nedeli polojasno a slibnych 25stupnu, k tomu severni vitr 11-26 km/h. Samozrejme se to vsechno muze zmenit, ale zatim bych to bral.
Do zavodu je v tuto chvili prihlaseno 552 lidi, ale tipl bych, ze spousta se prihlasi az na miste, mozna by mohlo bezet neco kolem 700 lidi.
Premyslim, ze se pokusim zopakovat stejnou taktiku jako drive, pri svem jedinem letosnim zavodnim behu, tedy stoupnout si na startu schvalne nekam spise na konec, aby me prvni kilometry brzdilo predbihani lidi prede mnou. Je to solidni zaruka, ze to neprepalim, a navic to docela posiluje sebevedomi, kdyz se neustale posunujete kupredu. Snazim se nemyslet na nejaky presny cas ktereho bych chtel dosahnout, ale samozrejme, ze si clovek v duchu urci nejakou hranici, podle ktere se hodnoti a rika si jestli bezi jeste dobre, nebo uz mu to moc nejde.
Obecne je mym nejvetsim snem samozrejme dokoncit, lepe vsak pokud mozno bez chodeckych vlozek. Ale i kdyby, tak se svet nezbori, jde predevsim o zkusenosti. Znam jednoho ktery svuj prvni marathon protaktizoval za 4:26, i kdyz vsechno nasvedcovalo ze pujde hladce pod 4 hodiny. V soucasnosti beha pravidelne za 2:45-2:50. Ale samozrejme, kdyby 4 hodiny padly, byl bych moc spokojen.
Nevim jake trefim tempo na zacatku, pomerne mam potize jej operativne opravovat, ale kdybych zacal nekde na 5:00, vubec by mi to nevadilo. Myslim, ze bych se tak mohl dostat az nekam k pulce, a pak zacit pomalu ubirat. Ono to pak stejne pujde do kopce a odhadovat rychlost na kilometr v teto casti si vubec nedovedu predstavit. Psychicky bych mel ale klid, ze mam docela hodne casu k dobru, vuci tem 4 hodinam. Po kazdem vystupu na kopec to jde logicky zase dolu. Nevim jak budu unaveny a jestli toho budu umet vyuzit, nebo jestli jeste vice zbrzdim, abych si neurval nohy. Ale to uz bude Fuessen na dohled ... tedy pokud nebudu mit pred ocima mlhu :-).
Dneska rano jsem se byl projet trochu na kole. Nic dramatickeho, tak asi 15 km pohodovym tempem, spise si jen zvyknout na vstavani a donutit telo aby si zadalo volani prirody trochu drive. Bylo by hloupe, kdyby to na mne prislo nekdy tesne po startu.
Dnes vecer je jeste karate, posledni silovy trenink, jeste se do toho trochu opru, ale hlavne se pokusim uvolnit, poradne si zastrechovat a nezranit se.
... a take moc dekuju za podoru, at uz v komentarich, mailech nebo ICQ. I kdyz tentokrat nikdo jiny nepobezi, stejne mi zustava pocit, ze v tom tak nejak nejsem sam.

5 Comments:

At 13. 7. 2005 16:18:00, Anonymous Anonymní said...

Slibnych 25 stupnu? Moje "oficialni vymluva", proc mi letos na jare nevysel maraton, je to, ze bylo desne vedro, 25 stupnu:-) Ale mate aspon vyhodu, ze je pulka leta a vase telo bude na tuhle teplotu zvykle a pripravene, zatimco pro me to tehdy byla docela rana.
Drzim palce!

 
At 13. 7. 2005 18:00:00, Blogger Running Shadow said...

Diky za palce! ... ale vazne, tech 25 stupnu je mnohem lepsich nez soucasnych 32C co je u nas v Hesensku, nemluve o 35C co mame v kancelari. ... takze se tesim, ze se trochu osvezim ;-)

 
At 13. 7. 2005 23:10:00, Blogger running observer said...

Ještě k té taktice s počátečním tempem 5:00 na km v prvé půli. Moc se mi to nepozdává, pokud zatím nejdelší trať byl půlmaraton. Samozřejmě záleží na tom, co tomu řekne tělo a jak toto tempo nyní vnímáte: jestli je při něm jen trošku něco usilovného, je to moc. Ona totiž pak při zdřevěnění noh ta rychlost může spadnout na km za 7-8 minut a nic se s tím nedá nadělat... zejména při chůzi... Přepálení začátku může znamenat množství laktátu na celých dalších 20 km! Pokud si měříte tep, řiďte se spíše tepem, který by neměl o mnoho překročit aerobní práh (já ho mám okolo 146, takže bych maraton běžel ze začátku tak na 154-158). A nezapomeňte si namazat chodidla nejlépe krémem s teatree (antiseptikum), den předem ošetřit velmi šetrně nehty a v den závodu namazat nehty mastí, aby změkly a nezmodraly častými nárazy do horní části boty... aby se lůžko nehtů šetřilo. A také namazat něčím mezi stehny - používám žlutou indulonu měsíčkovou (taky antiseptikum). Tož zdar a sílu!

 
At 13. 7. 2005 23:44:00, Anonymous Anonymní said...

Ono počasí dokáže být pěkná mrcha. Letos ve Vídni mi přišlo, že nám dělá jen naschvály. Když jsme běželi na otevřeném prostranství, tak slunce pálilo jako čert. Když jsme v Prátru zapadli pod stromy, tak se schovalo za mraky:-)
Jinak tempo 5:00 mi přijde dobré. A při maratonu tepovce moc nevěřím, v tréninku ano. Ale na začátku závodu je člověk nervozní, že mu tep jde výrazně nahoru, takže pak to není úplně směroplatné:-)

 
At 14. 7. 2005 9:41:00, Blogger Running Shadow said...

Diky moc za rady vsem, urcite jsou inspirativni, ale ne vsechno uz je proveditelne.
Nejdrive k te tepovce, ja si ji nemerim, bohuzel nemam ve vlastnictvi zadne tepomery a jen nahmatat puls mi moc nejde. Spise beham podle dechu, ze zkusenosti vim jaka dechova frekvence v pomeru s frekvenci kroku je jeste "pohodove" tempo a kdy uz se snazim tlacit. Tech 5:00/km je moje obvykla nenasilna rychlost, po ktere se citim i docela svezi, ale ze bych ji vydrzel cely marathon si opravdu netroufnu odhadnout. Kdyz bezim pomaleji, a jsem pri tom cerstvy mam potize s koordinaci nohou a dechu, je to prilis pomale a stoji to skoro i vice sil. Navic na zacatku, kdyz zacnu jako jeden z poslednich, budou mne hodne brzdit bezci prede mnou, prvni kilometru bude urcite nekde kolem 5:20-30 a teprve pak se to zacne lepsit, ale to uz budu rozhybany, rozdychany a zahraty.
S temi nehty a chodidly ... delsi trati zasadne beham v tlustych zimnich ponozkach, ne nejake pletene po babicce, ale kvalitni sportovni do mrazu -5 stupnu. Pomaha to tlumit narazy, a i kdyz to muze znit paradoxne nikdy se nepromoci tak aby se na vas priplacly jako tenke ponozky, ani kdyz dupnete do louze, tak vam nezacne klouzat noha v bote. Mam s tim dosud nejlepsi zkusenosti a za posledniho pul roku jsem nemel ani jeden puchyr nebo nejakou oderku. O mazani nehtu nevim, prijde mi to jako zajimavy napad, ale nemam odvahu zkouset ted narychlo neco noveho. O mazani slabin jsem uvazoval, ale v minulosti jsem si nasel trenyrky ktere se mi neodiraji ani pri sebevetsi namaze. Vlastne to ani nejsou trenyrky, ale spise plavky, takove ty americkeho stylu, tedy volne sortky do pulky stehen a uvnitr je jeste jedna mrizkovana vrstva co drzi "vsechny soucastky pohromade" ... opet, nevim, jestli mi to vydrzi az do cile, ale jsem si jist ze to bude OK aspon do tri ctvrtin.

 

Okomentovat

<< Home