Kam až mě nohy donesou...

... o vášni k běhání, o ultramarathonu, o přírodě a snad trochu i o lidech - sobě i jiným pro radost.

pondělí, března 12, 2007

Kilometry přibývající a ubývající


Prvni zprava je dobra. Od pondeli do nedele jsem si splnil plan na 112%. Vybehl jsem behem vsech sesti behacich dni a navic v pondeli jsem castecne nahrazoval za promarnenou nedeli a misto obvyklych 9km dal aspon stredne dlouhy beh o 17 kilometrech. Zacinam take vyrazne zrychlovat, ne ze bych se to snazil totalne hrotit, ale preci jen se mi beha lehceji a ty posledni dva mesice zacinaji byt znat. Do konkurence schopneho tempa to ma sice stale jeste daleko, ale pri subjektivne stejnem vynalozenem usili jsem si pondelni cas na merenych 16K zlepsil o vice jak sedm minut oproti stejnemu behu pred mesicem. Vcerejsi dlouhy beh tento trend opet potvrdil a merenych 19K z celkovych 20 bylo za 1:38:34, tedy opet presne o sedm minut rychlejsi nez totozny beh pred tremi tydny. Samzorejme by bylo skvele kdyby to vsechno bylo jen na vrub lepsici se kondice, ale musim ferove uznat, ze oproti tem drivejsim behum je nyni zhruba o 15 stupnu tepleji, cesty jsou vetsinou suche a ledu zbyva jiz jen na par poslednich mistech ve stinu. Suma sumarum celkovy tyden za 73km neni pro mne vubec spatny, dokonce je to asi nejvice co jsem kdy behem jednoho tydne nabehal, a to je teprve zacatek, alepson doufam ...... jenze pak v teple rodinneho krbu, ja, coby zarputily a konzervativni odpurce technologickych cajku typu sportesteru, mericu tepove frekvence, pocitacem rizenych treninku a neznaly vsech moznych tajemne znejicich kvocijentu s malinkatymi indexy jsem podlehl modni vlne a rozhodl se zmerit si delku svych behu podle MapMyRun.com ... nevim co mne to popadlo, jestli jsem snad tajne doufal ze me trate jsou ve skutecnosti dvakrat delsi, nebo jestli jsem se chtel jen narcisticky pokochat pohledem na svou trat jak ji vidi astronaute ... no kazdopadne ... poznani boli. Moje trate jsou prakticky bez vyjimky kratsi ... vsechny Okemosske, ktere jsem si vymeril podle papirovych map, projezdil autem dokola mola a rucne progoogloval, nemluve dokonce ani o tratich nemeckych, ktere jsem si projel nekolikrat na kole s ruzne nahustenymi pneumatikami abych urcil moznou systematickou chybu mereni. No pro ultrase by to asi nebylo tak dulezite, ale kdyz se retrospektivne dovite ze misto 9.7km v Nemecku to bylo celou dobu jen 9.4km, ze tady v Okemosu muj standardni 8 kilometrovy ctverecek je osizeny jak za totace o dveste metru a to nepocitam ze jeste jeden ruzek rezu pres travu a ofixluji si to o dalsi dva metry ... a ze muj velky Okemossky obdelnik je misto 11 kilometru o 310 metru kratsi ... no tak to tedy zaboli, zamrzi, nastve, odradi, demotivuje a vubec vam to skazi cely den. Oprava v celkove kilometrazi nastesti neni tak drasticka, neb si v ni pocitam v hodnote 1km pribeh (?) a dobeh z domova a zpet, ktery je cca 1200 metru, ale horsi je to s rychlosti, kde chybejicich 200 metru je v merenem useku neco kolem 12-15 sekund na kilometr. Administrativne se tak "vracim" s vykonosti o par tydnu zpet ... coz je sice poctive uznat, ale nijak to nesnizuje emocionalni zatizeni meho bezeckeho ega.

2 Comments:

At 12. 3. 2007 18:14:00, Blogger Vl001 said...

Moje tratě jsou taky na mapě kratší! Mapa jistě kecá. A nezohledňuje kopce. Nebo tak něco. Zatím nepodléhám a píšu to do deníčku podle původních odhadů. Jenže mi všichni nadávají, že tak rychle neběhám. A mají pravdu:-) Na jaře budu přeměřovat. A běda, jestli někde naměřím víc jak na mapě. Musel bych si oficiálně stěžovat:-)

 
At 12. 3. 2007 18:49:00, Blogger Running Shadow said...

No nevim nevim ... ted jeste zjistim, ze mi jdou hodinky pri nizsich teplotach pomaleji ... a na leto to bude forma jako z praku !

 

Okomentovat

<< Home